Σελίδες

Τρίτη 26 Απριλίου 2011

Πρωτομαγιά

Η Πρωτομαγιά καθιερώθηκε ως μέρα γιορτής της εργατικής τάξης το 1889 από το Διεθνές Εργατικό συνέδριο του Παρισιού για να τιμήσει τα θύματα της μεγάλης και αιματηρής απεργίας που είχε γίνει στο Σικάγο 3 χρόνια πριν. Η απεργία εκείνη είχε ξεκινήσει τον Απρίλιο του 1886 με κύριο σύνθημα "8 ώρες δουλειά, 8 ώρες ανάπαυση, 8 ώρες ύπνο" κι έφτασε στο αποκορύφωμά της την 1η Μαϊου, οπότε οι απεργοί δέχθηκαν επίθεση από τις αρχές, που στοίχισε τη ζωή σε αρκετούς απ' αυτούς.
Την εργατική πρωτομαγιά τη γιορτάζουν οι εργάτες με συγκεντρώσεις , διαδηλώσεις και συνθήματα για τα αιτήματά τους.


ΜΑΓΙΑΤΙΚΟ ΣΤΕΦΑΝΙ
Το έθιμο της Πρωτομαγιάς, να στολίζουμε τις πόρτες των σπιτιών με στεφάνια λουλουδιών, έρχεται από τα πολύ παλιά χρόνια και τότε συμβόλιζε την υποδοχή της δύναμης της φύσης στο σπιτικό.


Την πρώτη μέρα του Μάη κόβουμε λουλούδια από τους αγρούς για να πλέξουμε πολύχρωμα στεφάνια που στη συνέχεια κρεμάμε στις πόρτες των σπιτιών.


Για να πιάσουν οι ευχές που έκαναν οι νοικοκυρές παλιότερα, το μαγιάτικο στεφάνι έπρεπε να γίνεται από συγκεκριμένα λουλούδια:
Στάχυ: Για να φέρει ευφορία, να είναι το σπίτι γεμάτο.
Αγιόκλημα και ελιά: Για την ευτυχία του σπιτιού.
Σκόρδο: Για τη βασκανία, το κρεμούσαν στη μέση στο στεφάνι για να φαίνεται.
Αγκάθι: Για τον εχθρό
Μια κουκιά με τις ρίζες και τους καρπούς: Για τη γλωσσοφαγιά
Ένα κλωνάρι λιγαριά: Για την αγάπη των κοριτσιών του σπιτιού.
Μάη, πασχαλιές, γεράνια, τριαντάφυλλα: Για ανθισμένο σπίτι.

ΜΑΓΙΑΤΙΚΑ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ


 

Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Πώς ένα άσπρο κερί γίνεται ζουζουνιάρικο!

  

Με πολύ φθηνά υλικά και κόλλα!

Ένας χρόνος με το Mpourmpoulaki!

Σήμερα το Mpourmpoulaki.blogspot.com κλείνει έναν χρόνο!!!!! Περάστε να σας κεράσω!!!




To Mpourmpoulaki το έχουν επισκεφτεί μέχρι σήμερα 52.150 φορές! Θέλω να ευχαριστήσω αυτούς που έχουν βάλει στις σελίδες τους το blog μου σαν παραπομπή, αυτούς που έχουν διαδώσει το blog μου και φυσικά αυτούς που το διαβάζουν! Δυστυχώς σχόλια δεν είχα πολλά, αλλά και αυτά που είχα ήταν αρκετά ενθαρρυντικά! Επίσης χαίρομαι που το blog το διαβάζουν και από το εξωτερικό!  Πραγματικά δεν περίμενα να πάει τόσο καλά! Ελπίζω του χρόνου να τα πάει ακόμα καλύτερα! Θα προσπαθήσω και άλλο, παρόλο που τώρα δεν είμαι σε κάποια τάξη, και ότι φτιάχνω το κάνω στο σπίτι.
Να είστε καλά, περιμένω τις ευχές σας! :)

Σάββατο 16 Απριλίου 2011

ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ (Γλυκά ψωμάκια)


Το Σάββατο του Λαζάρου συνηθίζουν να ζυμώνουν μικρά γλυκά ψωμάκια στο σχήμα ανθρώπου με τα χέρια σταυρωμένα στη κοιλιά: τα Λαζαράκια.
Παριστάνουν τον Άγιο Λάζαρο που τον Ανέστησε ο Χριστός.
Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας τα λένε και "Λαζόνια".
Το έθιμο λέει ότι ''όποιος δεν πλάσει Λαζαράκια, δεν θα χορτάσει ψωμί''.
Πλάστε κι εσείς φέτος τα Λαζαράκια σας και θα μοσχοβολήσει το σπίτι σας.

Υλικά:
3-3 ½ φλ. αλεύρι
1 φλ. ζάχαρη
½ φλ. λάδι
1/2 φλ. νερό μέσα στο οποίο έχουμε βράσει κανέλα σε ξύλο
1/4 κουτ. γλ. αλάτι
1 φακελάκι μαγιά ξηρή
Σταφίδες (2 κουτ. σούπας)
Καρύδια (2 κουτ. σούπας)
1 κουτ. σούπας κονιάκ
Κανέλα
Γαρυφαλο σκόνη & ολόκληρα

Εκτέλεση:
Στο νερό που έχουμε βράσει το ξύλο κανέλας ρίχνουμε τη μαγιά και τη διαλύουμε (προσοχή: το νερό να είναι χλιαρό κι όχι καυτό).
Σε μια λεκάνη ρίχνουμε το αλεύρι (στην αρχή τα 3 φλιτζάνια και αν χρειασθεί ρίχνουμε και το υπόλοιπο – να μην κολλάει η ζύμη), κάνουμε μια γουβίτσα και βάζουμε τη ζάχαρη, το ελαιόλαδο και το νερό με τη διαλυμένη μαγιά. Ρίχνουμε 1/4 κουτ. γλ. κανέλα και λίγο γαρύφαλο τρυμμένο.
Αρχίζουμε το ζύμωμα.
Στο μεταξύ αλέθουμε 2 κουταλιές της σούπας σταφίδες, με 2 κουταλιές καρύδια και ρίχνουμε και τη 1 κουταλιά κονιάκ και τα προσθέτουμε στη ζύμη.
Αφήνουμε τη ζύμη σε ζεστό μέρος για περίπου 1 ½ - 2 ώρες έως ότου διπλασιαστεί σε όγκο.
Παίρνουμε λίγη ζύμη και την πλάθουμε στενόμακρα, τα πλαταίνουμε με τις παλάμες μας (προσπαθούμε να μοιάζουν με ανθρωπάκι).
Τοποθετούμε τα ψωμάκια πολύ αραιά πάνω σε λαδόχαρτο στο ταψί.
Κάνουμε και μικρές λωρίδες (σαν χεράκια) και τα βάζουμε σταυρωτά πάνω στα ψωμάκια.
Βάζουμε τα καρφάκια από το γαρύφαλο για ματάκια, μυτούλα και ένα στα σταυρωμένα χεράκια.
Τα αφήνουμε να φουσκώσουν για 1 ώρα περίπου, σκεπασμένα ή ανάβουμε το φούρνο σε χαμηλή θερμοκρασία (έως 50 βαθμούς το πολύ).
Τα ψήνουμε στους 170 C έως ότου ροδίσουν.

altalt

ΠΗΓΗ: http://cookingandart-marion.blogspot.com

Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Πότε ένα παιδί χρειάζεται λογοθεραπεία;

Της Πατρώνη Λάουρας - Λογοθεραπεύτρια

Το κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης, αρκετά όμως είναι τα παιδιά που δεν ακολουθούν την τυπική πορεία ανάπτυξης του λόγου με αποτέλεσμα η χρονολογική τους ηλικία να μην συμβαδίζει με την αναπτυξιακή.
Το κάθε παιδί λοιπόν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μοναδικό και οι γονείς να μην μπαίνουν στη διαδικασία σύγκρισης της γλωσσικής εξέλιξης του παιδιού τους με άλλα, γιατί πολλές φορές αυτό οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα. Με αποτέλεσμα κάποιες φορές ή να ανησυχούν πολύ νωρίς και χωρίς λόγο ή κάποιες άλλες φορές να καθυστερούν τη θεραπευτική παρέμβαση.
Τι μπορεί να παρατηρήσει ένας γονιός;
Στην καθημερινή του επαφή με το παιδί του, ο γονιός σίγουρα μπορεί να εντοπίσει κάποιες αποκλίσεις σε σχέση με τη φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη.
Τα τρία βασικά χαρακτηριστικά που μπορεί να τον κάνουν να υποψιαστεί ότι κάτι δεν πάει καλά είναι :
  1. Αν η ομιλία του παιδιού του τραβάει την αρνητική προσοχή των ακροατών.
  2. Αν η ομιλία του παιδιού του δεν γίνεται αντιληπτή από τρίτους.
  3. Αν η ομιλία προκαλεί δυσφορία στο ίδιο το παιδί. ( τραυλισμός )
Αν κάτι από τα παραπάνω σας προβληματίζει ή κάτι βλέπετε που νομίζετε ότι θα έπρεπε το παιδί σας να το έχει κατακτήσει και δεν το έχει κάνει τότε : βάλτε ένα χρονικό όριο 2 μηνών και δείτε:
  • Άλλαξε κάτι σε αυτό το διάστημα;
  • Είναι στάσιμη η δυσκολία που εντοπίσατε ή μειώθηκε;
  • Χειροτέρεψε και επιδεινώθηκε;
  • Το παρατήρησε και κάποιος άλλος;
Τι μπορεί να παρατηρήσει ένας λογοθεραπευτής
Αυτό που μπορεί να κάνει με απόλυτη σιγουριά ένας λογοθεραπευτής είναι να αξιολογήσει το επικοινωνιακό και γλωσσικό δυναμικό του παιδιού και να κρίνει αν χρήζει λογοθεραπευτικής παρέμβασης ή όχι.
Αρκετές είναι οι περιπτώσεις παιδιών (κυρίως στην ηλικία των 12-24 μηνών) που ξεπερνούν μόνα τους τις όποιες δυσκολίες έχουν εμφανίσει. Σίγουρα όμως ένα παιδί που είναι στην ηλικία των 5,5-6 ετών και δεν έχει ακόμα κατακτήσει όλα όσα θα έπρεπε τότε οι πιθανότητες να ξεπεράσει μόνο του τις δυσκολίες αυτές μειώνονται.
Μόνο από έναν λογοθεραπευτή μπορεί να γίνει η διάκριση ανάμεσα σε σημαντικά αναπτυξιακά γλωσσικά σημεία και σε λιγότερο σημαντικά στα οποία υπάρχει περιθώριο αναμονής.
Συμβουλή: Μην πανικοβάλεστε αμέσως, δώστε λίγο χρόνο στο παιδί σας, παρατηρήστε το και μετά ζητήστε μια συμβουλή από έναν λογοθεραπευτή.

Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

Τα παιδιά μιλάνε μεσα απο τις ζωγραφιές τους


Τα παιδιά μιλάνε μέσα απο τις ζωγραφιές τους. Αυτό κατάλαβα σήμερα απο την διάλεξη που παρακολούθησα, με τίτλο "Εικόνα και Δημιουργικότητα" με εισηγήτρια την Αριστούλα Δάλη (Εικαστική Ψυχοθεραπεύτρια).

Τρεμάμενες γραμμές τραβηγμένες από άπειρα παιδικά χέρια, παιδικές ζωγραφιές, άλλες διστακτικές και άλλες πιο τολμηρές, που απεικονίζουν σπίτια με σκεπή, λουλούδια, ανθρωπάκια, την οικογένεια και τον ήλιο, ακατέργαστα σχήματα, αδέξιες σχεδιαστικές απόπειρες, ακόμη και ακαταλαβίστικες μουντζούρες μιλούν για τη συναισθηματική κατάσταση των μικρών παιδιών, καθρεφτίζουν τον ψυχισμό τους, μαρτυρούν οικογενειακά μυστικά.

Όλες αυτές οι πολύχρωμες ζωγραφιές των παιδιών, που με τόσο καμάρι τοποθετούν σε περίοπτη θέση οι γονείς, έχουν... φωνή και λένε πολλά, αρκεί να ξέρει κάποιος να τις... ακούσει. Το παιδικό σχέδιο είναι η «κρυφή γλώσσα» των παιδιών, σύμφωνα με την ψυχολόγο-παιδαγωγό Εύη Κρότι και τον ψυχοθεραπευτή Αλμπέρτο Μάνι, τους συγγραφείς του βιβλίου με τίτλο «Πώς να ερμηνεύσουμε τα παιδικά σχέδια».

Σε αντίθεση με την ψυχοθεραπεία που βασίζεται μόνο στο λόγο, η θεραπευτική προσέγγιση μέσα από την τέχνη αναγνωρίζει τις καλλιτεχνικές διεργασίες και τους συνειρμούς σαν καθρέφτες των συναισθημάτων, της προσωπικότητας και των δυσκολιών του κάθε ανθρώπου. Συχνά, οι ενήλικες χρησιμοποιούν λέξεις για να εκλογικεύσουν τα συναισθήματά τους κι έτσι αποξενώνονται από αυτά. Όταν όμως κάποιος εκφράζεται μέσα από τα δημιουργήματά του επιτυγχάνεται ένας αυθόρμητος τρόπος να επικοινωνήσει τόσο αυτά που γνωρίζει όσο και αυτά που δεν γνωρίζει και θέλει να μάθει για τον εαυτό του. Η τέχνη με αυτό τον τρόπο αποτελεί τον καταλύτη, δηλαδή το βοηθητικό εργαλείο, που ενισχύει τη δυνατότητα του ανθρώπου να εκφραστεί.

Ενήλικες, παιδιά, οικογένειες, ζευγάρια, άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα με ψυχοσωματικά προβλήματα, ακόμα και αν δεν έχουν την παραμικρή επαφή με την τέχνη αλλά αναζητούν πιο ευχάριστους τρόπους επικοινωνίας έχουν τη δυνατότητα να απευθυνθούν σε έναν Art Therapist για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματά τους και να εκφράσουν αυτά που επιθυμούν. 

Ο ρόλος του εικαστικού ψυχοθεραπευτή είναι να δημιουργήσει ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο ο θεραπευόμενος θα νιώσει ασφαλής και ελεύθερος να εκφραστεί. Η εμπιστοσύνη εγκαθίσταται μέσα από την απόλυτη απουσία κριτικής και επιβολής.

Θεραπευτής και θεραπευόμενος διαλέγουν μαζί τα «εργαλεία» με τα οποία θα δουλέψουν, αυτά που ταιριάζουν στις επιθυμίες και την κλίση του θεραπευόμενου. Η τέχνη στη συγκεκριμένη διαδικασία δεν είναι αυτοσκοπός, είναι το μέσο για να επιτευχθεί το θεραπευτικό αποτέλεσμα, να ικανοποιηθεί δηλαδή το αίτημα για το οποίο κάποιος αποφασίζει να συμβουλευτεί έναν ψυχολόγο.

Τίποτα λοιπόν δεν είναι τυχαίο στις ζωγραφιές των παιδιών. Όμως επειδή ψυχολόγοι δεν είμαστε, δεν πρέπει να βγάζουμε γρήγορα συμπεράσματα. Για παράδειγμα εάν ένα παιδί ή το παιδί σας κάνει μια ζωγραφιά μόνο με μαύρο ή κόκκινο μαρκαδόρο, αυτό δεν σημαίνει ότι το παιδί κάτι έχει, ότι το παιδί βλέπει αίματα, ότι πρέπει να κάνουμε κάτι αμέσως! Μην ανησυχείτε χωρίς λόγο. Ρωτήστε το ήρεμα γιατί διάλεξε αυτό το χρώμα.. σκεφτήκατε μήπως δεν βρήκε άλλον μαρκαδόρο ή ότι απλά τελειώσαν τα άλλα χρώματα; Γενικότερα προσπαθήστε να μην κάνετε ΠΟΤΕ κάποιο σχόλιο (θετικό και αρνητικό) για τις ζωγραφιές του παιδιού. Μπορείτε απλά να ρωτάτε τι ζωγράφισε. Όταν σας δώσει την απάντηση του, δεχτείτε την ακόμη και αν δεν συμφωνείτε. Δηλαδή αν σας πει ότι ζωγράφισε ένα αλογάκι, αλλά εσείς βλέπετε μόνο έναν κύκλο και μια γραμμή, ΜΗΝ του πείτε ότι δεν το βλέπετε ή ότι δεν προσπάθησε αρκετά. Μήπως και εσείς στην ηλικία του ήσασταν κάνας μεγάλος ζωγράφος;





Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Ποίηματα για το Πάσχα


Χριστός ανέστη

Χριστός ανέστη, χαρά μεγάλη,
λευκά φορέσατε, τρανή γιορτή.
Λευκή η ψυχή μας ας λάμψει πάλι
κρίνος ολόλευκος τώρα κι αυτή.

Τώρα π’ ανέβηκε εκεί επάνω,
ψηλά, ο Θεάνθρωπος στον ουρανό,
αφού επάτησε όφι τον πλάνο
για μας κρεμάμενος εις το σταυρό.

Και μας εχάρισε την ευτυχία
στον κόσμο ετούτο και τη χαρά
μακριά μας έδιωξε κάθε κακία,
κάθε οδύνη και συμφορά.

Χριστός ανέστη, όλοι ευφρανθείτε
Μέσα στην άνοιξη, νέα ζωή.
Χριστός ανέστη, αναστηθείτε,
Νεκρός μη μείνει πλέον κανείς.

Λαμπρή

Αδέλφια, ελάτε στο πανηγύρι,
σφίξτε τα χέρια με μια καρδιά
σμίξτε τα χείλη στο θείο ποτήρι.
Λαμπρή είν’ η μέρα π’ αργοξυπνά!

Χριστός ανέστη! Το λέει τ’ αγέρι
πέρα στους κάμπους και στα βουνά
αύρες μηνάνε το νέο στη φτέρη.
Λαμπρή είν’ η μέρα π’ αργοξυπνά!

Ανάσταση είναι και στις καρδιές μας
άγγελοι ψάλλουν το ωσαννά,
τόπαν κι οι σπίνοι στις πασχαλιές μας.
Λαμπή είν’ η μέρα π’ αργοξυπνά!

Ρόδη Ερμά

Χαράς καιρός επέστη

Χαράς καιρός επέστη
ημέρα εορτής,
Χριστός, Χριστός ανέστη,
Χριστός ο λυτρωτής.

Σκιρτών θυσίαν φέρε,
λαέ, προς τον Θεόν
αγνή Παρθένε, χαίρε
και χόρευε, Σιών.

Ο άδης ενεκρώθη,
αγάλλεσθε, λαοί
εις τους νεκρούς εδόθη
αθάνατος ζωή.

Τρίτη 5 Απριλίου 2011

Μικρό πασχαλινό καλαθάκι.


Δυστυχώς δεν μπορώ να σας περιγράψω ακριβώς πως διπλώνουμε το χαρτόνι, ελπίζω να καταλάβετε απο την φωτογραφία.Πάντως δεν χωράνε και πολλά πράγματα μέσα.., βέβαια δεν έχω δοκιμάσει να το κάνω σε μεγαλύτερο. Τα λουλουδάκια ειναι πολύ εύκολα. Είναι φτιαγμένα απο χαρτί γκοφρέ. Για ένα λουλούδι χρησιμοποίησα κόκκινο και κίτρινο χαρτί γκοφρέ, έκοψα 4 κομμάτια σε σχήμα φύλλου και τα ένωσα μεταξύ τους όπως στην φωτογραφία. Ελπίζω να σας αρέσει!

Να και η λαμπάδα...!


Ανοιξιάτικο λουλούδι με χαρτόνι και cd!

Για να κάνετε αυτήν την κατασκευή, απλά κόψτε τα φύλλα του λουλουδιού και κολλήστε τα πίσω απο το cd. Την τρύπα του cd, καλύψτε την με κίτρινο γκοφρέ χαρτί. Τέλος προσθέστε μπόλικη χρυσόσκονη για να γίνει το αποτέλεσμα πιο εντυπωσιακό!

Φύλλα εργασίας για το Πάσχα!

Θα τα βρείτε ΕΔΩ.

Λαογραφία-Απρίλιος

Από το λατινικό aperio =ανοίγω, γιατί τότε ανοίγουν-ανθίζουν τα λουλούδια. Είναι ο 4ος μήνας του Γρηγοριανού (νέου) και του Ιουλιανού (παλαιού) ημερολόγιου και ο 2ος του ρωμαϊκού, κοινώς Απρίλης. Ήταν αφιερωμένος στην Αφροδίτη. Θεωρείται ο μήνας της άνοιξης. Τότε οι βοσκοί αφήνουν τα χειμαδιά και ανεβαίνουν στα βουνά. Οι βροχές του θεωρούνται ευεργετικές. Μερικά παρατσούκλια του είναι: Γρίλλης (=γκρινιάρης), Τιναχτοκοφινίδης (τίναζαν τα κοφίνια, δηλ. τέλειωναν οι προμήθειες), Αηγιωργίτης ή Αηγιωργάτης, Λαμπριάτης και Τριανταφυλλάς.ΕΡΓΑΣΙΕΣ:
Σπέρνουν ρεβίθια, φασόλια, κεχρί, καλαμπόκι, τεύτλα (από τα οποία παράγεται η ζάχαρη), πατάτες, βαμβάκι και καπνά (ανάλογα βέβαια την περιοχή).
Θειαφίζουν τα αμπέλια.
Κούρεμα προβάτων
 
ΕΘΙΜΑ-ΠΡΟΛΗΨΕΙΣ: 

«ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΆ». Αρχαίο έθιμο της δύσης, που ήρθε στην Ελλάδα την εποχή των Σταυροφοριών, από τη Γαλλία. Κατά το έθιμο αυτό συνηθίζουμε να λέμε μικρά αθώα ψέματα, για να πειράξουμε τους φίλους μας με σκοπό το γέλιο.

«ΑΝΑΠΙΑΣΜΑ». Τη Μ. Τετάρτη, οι νοικοκυρές ανάπιαναν (=ανανέωναν) το προζύμι για το ζύμωμα του ψωμιού όλης της χρονιάς.

ΒΑΨΙΜΟ ΑΒΓΩΝ. Το έθιμο αυτό το πήραμε μάλλον από τους Εβραίους, αφού κι αυτοί γιορτάζοντας το δικό τους Πάσχα, έκαναν κάτι αντίστοιχο. Τη Μ. Πέμπτη το πρωί, οι γυναίκες έβαφαν τα αβγά κόκκινα (στις περισσότερες περιοχές, γι' αυτό κι ο λαός μας την ονομάζει Κόκκινη Πέμπτη ή Κοκκινοπέφτη), ή πολύχρωμα. Για το κόκκινο χρώμα δίνουν διάφορες εξηγήσεις. Άλλοι λένε ότι θυμίζει το αίμα του Χριστού, άλλοι λένε ότι είναι το χρώμα της χαράς κι άλλοι διηγούνται ότι όταν αναστήθηκε ο Χριστός, η πρώτη που τον είδε, ήταν η Μαρία η Μαγδαληνή. Έτρεξε να το αναγγείλει στους μαθητές του. Την ώρα εκείνη συνάντησε μια γνωστή της γυναίκα που γύριζε από το κοτέτσι, κρατώντας στην ποδιά της αβγά.
                -
Πού τρέχεις έτσι; Τη ρώτησε η γυναίκα.
                - Τρέχω να πω στους μαθητές του Κυρίου, πως εκείνος αναστήθηκε, απάντησε η  Μαγδαληνή.
                - Δεν το πιστεύω. Θα το πιστέψω μόνο όταν αυτά τα αβγά που μάζεψα, γίνουν κόκκινα.
                Το πρώτο που έβαφαν, είχε ξεχωριστεί σημασία για τη νοικοκυρά. Το ονόμαζαν «το αβγό της Παναγιάς» και το έβαζαν στο εικονοστάσι. Το παλιό, που είχαν κρατήσει από την προηγούμενη χρονιά (λένε μάλιστα ότι αυτό το αυγό δεν χάλαγε), το πέταγαν στο ποτάμι. Κάποτε το κράταγαν 7 χρόνια, μέχρι ο κρόκος του να γίνει σαν κεχριμπάρι και το είχαν σαν φυλακτό για τις έγκυες. Αυτό το αβγό το έλεγαν Κρατητήρα. 
 
ΓΙΟΡΤΕΣ:

ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ (Η ανάσταση του «φίλου» του Χριστού). Συμβολίζει το φως της ανάστασης και τη σκιά της ανθρώπινης μοίρας. Ο Λαζαρίτικος παιδικός αγερμός: Μικρά κορίτσια (σε άλλες περιοχές και μεγάλες γυναίκες), οι ΛΑΖΑΡΙΝΕΣ, το Σάββατο του Λαζάρου, γυρνούν από σπίτι σε σπίτι, με μια κούκλα (πάνω σε 2 ξύλα που τα δένουν σταυρωτά με λογιών-λογιών κουρέλια, σχηματίζουν μια μεγάλη κούκλα με τα χέρια τεντωμένα στα πλάγια, ύστερα τη ντύνουν μετά μ' ένα μωρουδίστικο φορεματάκι κι από πάνω της ρίχνουν ένα όμορφο χρωματιστό κεφαλομάντηλο) στο χέρι & ένα ανθοστόλιστο καλαθάκι, φέρνοντας την είδηση της ανάστασης του Λάζαρου, τραγουδώντας:

Ξύπνα Λάζαρη κι μην κοιμάσι, τώρα μέρα σου, τώρα χαρά σου,
τώρα που 'ρθαμι στην αφεντιά σου.
Τα κουτάκια σας αβγά γιννούνι κι οι φωλίτσες σας δεν τα χουρούνι
δόσι μας κι μας να τα χαρούμι.
Δόμ' αφέντη μου λίγον νεράκι πούν' τα χ'λάκια μου πικρό φαρμάκι. 
 
ΜΕΓΑΛΗ ΒΔΟΜΑΔΑ. Το πένθος της Χριστιανοσύνης.                
ΤΟ ΜΟΙΡΟΛΟΓΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ: Σε πολλά μέρη της πατρίδας μας τραγουδούν την  ημέρα της Μ. Παρασκευής, την ώρα που στολίζουν τον επιτάφιο, αυτό το μοιρολόγι:
Σήμερα μαύρος ουρανός, σήμερα μαύρη μέρα
σήμερα εσταυρώσανε των πάντων βασιλέα.
Οι φθονεροί αρχιερείς και γραμματείς οι πρώτοι
χρήματα έταζαν πολλά για να 'βρουν τον προδτη.
Ως ήταν πρέπον και τιμή δώρα να ετοιμάσουν
συμβούλιον εποίησαν, Αυτόν δια να πιάσουν.
Με δολερόν συμβούλιον, έστησαν την παγίδα
και έπιασαν τον δολερόν Απόστολον Ιούδαν.
Σημαίνει η γης σημαίν' ο θεός, σημαίνουν τα ουράνια
σημαίνει κι Αγια Σοφιά, με τσ' δικaχτώ καμπάνες.
           Β΄ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ
Τώρα είν' Αγιά Σαρακοστή, τώρα είν' Άγιες ημέρες
που λειτουργούν οι εκκλησιές και ψέλνουν οι παπάδες.
Άκου βροντές και αστραπές και ταραχές μεγάλες
Βγαίνει να δει στην πόρτα της, να δει στη γειτονιά της.
Βλέπει τον ουρανό θαμπό και τ' άστρα βουρκωμένα
Και το φεγγάρι το λαμπρό στο αίμα βουτηγμένο
Βλέπει τον Γιάννη κ' έρχεται δαρμένος και κλαμένος:
«Τι έχεις Γιάννη μου και κλαις κι είσαι βουρκωμένος;»
«Δεν έχω στόμα να στο πω, μιλιά να σου μιλήσω
μήτε καρδιά μου το κρατά, να στο μολογήσω»
-Τον δάσκαλό μου πιάσανε οι άνομοι Εβραίοι
οι άνομοι και τα σκυλιά κι οι τρισκαταραμένοι
Σαν τ' άκουσε η Δέσποινα, πέφτει, λιποθυμάει
Τρία σταμνιά ροδόνερο, τρία σταμνάκια μόσχο
Και τρία σταμνιά ανθόνερο, ως να τη συνεφέρει κι αυτά τα λόγια λέει:
«Να 'ρθει η Μάρθα κι η Μαρία και του Προδρόμου η μάνα
να πάρουμε όλες το στρατί, νάμαστε τρεις αντάμα»
Παίρνουνε το στρατί-στρατί, στρατί το μονοπάτι
Και το στρατί τους έβγαλε, στ' ατσίγγανου τη μάνα
«Ώρα καλή σου ατσίγγανε, τι είν' αυτά που κάνεις;»
«Καρφιά μου παραγγείλανε, οι φίλοι μου οι Εβραίοι
τέσσερα παραγγείλανε κι εγώ τα κάνω πέντε
τα δυο του, δυο του γόνατα, τα δυο του, δυο του χέρια
το πέμπτο το φαρμακερό να μπει μεσ' τη καρδιά του
να τρέξει αίμα και νερό, να λιγωθεί η καρδιά του»
Σαν τ' άκουσε η Δέσποινα, πέφτει λιγοθυμάει
Κι όταν τη συνεφέρανε, αυτόν τον λόγο λέει:
«Ανάθεμά σε ατσίγγανε εσύ και τα παιδιά σου
εσύ και η φαμίλια σου κι όλα τα γονικά σου
ανάθεμά σε ατσίγγανε χαΐρι να μην κάνεις
ούτε ψωμί στο ράφι σου ποτέ να αποτάξεις»
Παίρνουν το στρατί-στρατί, στρατί το μονοπάτι
Και το στρατί τους έβγαλε μπρος του Πιλάτ' την πόρτα
Βλέπουν την πόρτα σφαλιστή και τα κλειδιά παρμένα
Και τα ψηλά παράθυρα σφιχτά, μανταλωμένα
Άνοιξε η πόρτα του ληστού κι η πόρτα του Πιλάτου
Κι η πόρτα από το φόβο της ανοίγει μοναχή της
Βλέπει δεξά, βλέπει ζερβά, κανέναν δεν γνωρίζει
Βλέπει και ξαναδεύτερα, βλέπει τον Άγοι Γιάννη
«Άγιε μου Γιάννη Πρόδρομε και βαφτιστή του γιου μου
εμένα είναι ο γιόκας μου και σένα δάσκαλός σου»
«Δεν έχω στόμα να στο πω, μιλιά να σου μιλήσω
μήτε η καρδιά μου το βαστά, να στο ομολογήσω.
Βλέπεις Εκείνον τον γυμνό, τον παραπονεμένο;
Οπού φορεί στη κεφαλή τ' ακάνθινο στεφάνι;
Εκείνος ειν' ο γιόκας σου και μένα δάσκαλός μου»
Πάει κοντά η Παναγιά και Τον επροσκυνάει
«Κατέβα γιε μου χαμηλά, να σε γλυκοφιλήσω
να βγάλω τη χρυσή ποδιά, το αίμα να σκουπίσω»
«Άντε μάνα στο σπίτι μας και διάφορο δεν έχεις
και το Μεγάλο Σάββατο κάτσε να μ' απαντέχεις
βάλε κρασί στον μαστραπά κι αφράτο παξιμάδι
να φαν οι μάνες για παιδιά και τα παιδιά για μάνες
να φάνε κι οι καλόπαντρες για τους καλούς τους άντρες.
Πήραν το στρατί-στρατί, στρατί το μονοπάτι 
και το στρατί τους έβγαλε στης Παναγιάς την πόρτα   
βάζει κρασί στο μαστραπά, αφράτο παξιμάδι
και φάγαν μάνες για παιδιά και τα παιδιά για μάνες
φάγαν κι οι καλόπαντρες, για τους καλούς τους άντρες
Περνά κι η Άγια Καλή και το χαμογελάει
«Ποιος είδε γιο εις το σταυρό και μάνα στο τραπέζι;»
«Α, να χαθείς, Άγια Καλή, ποτέ να μην γιορτάζεις
ποτέ να μη βρεθεί κανείς, κεράκι να σ' ανάβει»
Όποιος τ' ακούει σώνεται κι όποιος το λέει αγιάζει
Κι όποιος το καλοαφουγκράζεται, παράδεισο θα λάβει.
                ΠΑΣΧΑ (ΛΑΜΠΡΗ-ΠΑΣΧΑΛΙΑ). Η κορύφωση του ανοιξιάτικου, αναγεννητικού, λατρευτικού κύκλου, η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
               
ΔΙΑΚΑΙΝΗΣΙΜΟΣ, ΝΙΑ ΒΔΟΜΑΔΑ, ΑΣΠΡΟΒΔΟΜΑΔΟ, ΛΑΜΠΡΟΣΚΟΛΑ. Είναι η βδομάδα μετά το Πάσχα. Γιορτές & εκδηλώσεις (Θαύμα δρακοντοκτονίας) για τον Άγιο Γεώργιο (ιδιαίτερα αγαπητός στους αγροτοποιμένες & στους νησιώτες), πομπικές περιφορές εικόνων και το «ύψωμα των δέντρων», χαρακτηρίζουν αυτή την εβδομάδα. 

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ:
                «O Απρίλης με τα λουλούδια και ο Μάης με τα ρόδα».
                «Ο Μάης έχει το όνομα και ο Απρίλης τα λουλούδια».
                «Ο Απρίλης έχει την δροσιά και ο Μάης τα λουλούδια».
                «Αν κάνει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίλης άλλο ένα, χαρά σε κείνο το ζευγά που 'χει πολλά σπαρμένα».
                «Και τ' Απριλιού τις δεκαχτώ, πέρδικα ψόφησε στ' αβγό».
                «Των καλών ναυτών οι γυναίκες, τον Απριλομά χηρεύουν».
                «Αν ρίξει Απρίλης τρεις βροχές κι ο Μάης άλλες δύο, να δεις σταφύλια σαν παιδιά και πίτες σαν  αλώνια».

Kουνελάκι με το αποτύπωμα της παλάμης

Δείτε εδώ πώς θα το κάνετε!

Χαρτοκοπτική για το Πάσχα

Μερικές ηλεκτρονικές διευθύνσεις για χαρτοκοπτική και ζωγραφική για τα παιδιά με πασχαλινά και ανοιξιάτικα θέματα:
γιρλάντες με κουνελάκια, χελιδόνια κ.α.
πασχαλινές ζωγραφιές για χαροκοπτική και εκτύπωση
πασχαλινά αυγά

Καλή διασκέδαση!

Καλαθάκια για το Πάσχα

Εδώ θα βρείτε συγκεντρωμένα 36 καλαθάκια για το Πάσχα.