Κυριακή, 29 Απριλίου 2012

Ερωτήσεις Πιστοποίησης Προσχολικής Αγωγής που προστεθήκαν στην ύλη.

1 Ποια είναι τα σημαντικότερα υλικά ζωγραφικής που χρησιμοποιούνται από τα παιδιά προσχολικής
ηλικίας;

2 Ποιες είναι οι δυνατότητες «χρήσης» της δακτυλομπογιάς;

3 Με ποιους τρόπους θα εισαγάγουμε τα παιδιά στη θεωρία των χρωμάτων;

4 Ποιοι τομείς (μέρη) της ανάπτυξης του παιδιού εξασκούνται περισσότερο με τα υλικά της πλαστικής;

5 Με ποια σειρά προτεραιότητας δίνουμε στα παιδιά προσχολικής ηλικίας τα υλικά της πλαστικής και γιατί;

6 Περιγράψτε τον τρόπο δημιουργίας μιας αλμυρής ή γλυκιάς ζωγραφιάς.

7 Περιγράψτε 2 τεχνικές ζωγραφικής που κάνουν χρήση αιχμηρών αντικειμένων.

8 Πώς θα φτιάξετε μια μάσκα από χαρτοπολτό;

9 Τι είδους υλικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε μια ελεύθερη σύνθεση κολλάζ;

10 Με θέμα την ενότητα «πόλη» πώς θα δημιουργούσατε μια σύνθεση ανάγλυφου κολλάζ σε
συνδυασμό με ζωγραφική και πλαστική;

11 Να αναφέρετε συγκεκριμένες δραστηριότητες απ’ όλους τους τομείς των εικαστικών τεχνών για την
παρουσίαση της ενότητας «το σώμα μας».

12 Με ποια υλικά μπορούμε να κάνουμε απλές διαδικασίες τυπώματος (στάμπες); Περιγράψτε μια
από αυτές.

13 Τι ονομάζουμε παραδοσιακό παιχνίδι και ποια η σημασία του στη σύγχρονη κοινωνία;

14 Με ποιους τρόπους μπορεί να χρησιμοποιηθεί το χαρτί γκοφρέ στο νηπιαγωγείο;

15 Δώστε τον ορισμό του ατομικού παιγνιδιού. Να αναφέρετε την παιδαγωγική του αξία για το παιδί της προσχολικής ηλικίας.

16 Ποιους τομείς ανάπτυξης ενισχύει το ομαδικό παιχνίδι στο παιδί της προσχολικής ηλικίας;

17 Τι είδους παιδαγωγικά παιχνίδια θα επιλέγατε για την τάξη του νηπιαγωγείου και γιατί;

18 Ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος του / της παιδαγωγού στο ατομικό και ομαδικό παιχνίδι των παιδιών;

19 Περιγράψτε σύντομα 2 παραδείγματα ατομικών παιχνιδιών και 2 ομαδικών που προτιμούν τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας.

20 Περιγράψτε τον τρόπο κατασκευής ενός παιδαγωγικού παιχνιδιού.

21 Ποια είναι τα στάδια και τα χαρακτηριστικά της παιδικής ζωγραφικής;

22 Πώς επηρεάζει η διατροφή την υγεία και την ανάπτυξη του νηπίου;

23 Ποιους τρόπους ευαισθητοποίησης γονέων και νηπίων στο θέμα της διατροφής θα προτείνατε;

17 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια για την όμορφη ιστοσελίδα σου...Μην σου πώ ότι ζήλεψα κιόλας....χαχαχαχα.....Έχεις αναπτύξει πολύ ενδιαφέροντα θέματα που σαν βρεφονηπιοκόμος και μελλοντική μητέρα με ενδιαφέρουν πολύ!!!!!!!
    Συγχαρητήρια και πάλι.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστω για τα καλα σου λόγια!!!!! χαιρομαι που βοηθάω!! Να σαι καλα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΓΩ ΔΙΝΩ ΠΙΣΤΙΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ (ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ & ΕΚΦΡΑΣΗΣ) ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΙΣΧΙΟΥΝ Κ ΓΙΑ ΕΜΑΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι!ειναι ερωτησεις που προστεθηκαν στην υλη περσι!

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα σας...μήπως έχεις κάποιος τις απαντήσεις από όλες τις ερωτήσεις στην ειδικότητα προσχολική αγωγή δραστηριοτήτων δημιουργίαΣ κ έκφρασης?? Ευχαριστώ!!

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα σας!!!!

    Παρακολουθώ οτι κάνετε καταπληκτική δουλειά εδώ, μπράβο σας.

    Μήπως ξέρετε να μου απαντήσετε στην ερώτηση αυτή, γιατί δεν βρίσκω πουθενά την απάντηση???

    Περιγράψτε τον τρόπο δημιουργίας μιας γλυκιάς ζωγραφιάς.(για την γλυκια μόνο ζωγραφιά θέλω να μάθω)

    ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. «γλυκιά ζωγραφική»
      Υλικά:
      · Σοκολατένια αυγά ή άλλα σχέδια σοκολατένια
      · Ζάχαρη άχνη, ασπράδι αυγού
      · Χρώματα ζαχαροπλαστικής
      · Καρύδα τριμμένη
      · Μισό λεμόνι
      · Καθαρό πινέλο
      · Μερικά μπολάκια
      Διαδικασία:
      Βάζουμε την άχνη ζάχαρη σε ένα μπολ, προσθέτουμε λίγο-λίγο το ασπράδι
      και έπειτα μερικές σταγόνες χυμό λεμονιού. Το μίγμα πρέπει να είναι λείο και
      λίγο παχύρευστο. Μοιράζουμε το μίγμα σε μπολάκια. Κρατάμε λίγο άσπρο
      μίγμα. Προσθέτουμε μερικές σταγόνες χρώμα ζαχαροπλαστικής στα άλλα
      μπολ. Μπορούμε να φτιάξουμε διάφορα χρώματα με αναμίξεις των βασικών
      χρωμάτων και κάνοντας συνδυασμούς. Η παλέτα μας είναι έτοιμη. Παίρνουμε
      ένα βάζο νερό για να ξεπλένουμε το πινέλο μας όταν αλλάζει χρώμα.
      Για να ζωγραφίσουμε π.χ. τον ήλιο , κάνουμε μια κηλίδα με το κίτρινο μίγμα
      πάνω στο σοκολατένιο μας «καμβά» και τραβάμε τα άκρα με το πινέλο για να
      σχηματίσουμε τις ακτίνες.
      Για να ζωγραφίσουμε π.χ. ένα αρνάκι πασπαλίζουμε τριμμένη καρύδα σε
      μεγάλη επιφάνεια άσπρου μίγματος. Τις λεπτομέρειες τις σχεδιάζουμε με το
      πινέλο. Και η καρύδα επίσης μπορεί να βαφτεί με χρώμα ζαχαροπλαστικής.

      Διαγραφή
    2. εγω στο ιεκ που πηγαινα μας εδειξαν αλλο τροπο πολυ πιο απλο για την γλυκια και αλμηρη ζωγραφια..
      απλα ζωγραφιζεις με τεμπερα με οποια τεχνικη προτιμας (δακτυλα, πινελο, καλαμακι κ.ο.κ) και ή προσθετειες την ζαχαρη ή το αλατι μεσα στο χρωμα ή το απλωνεις απο πανω μολις ολοκληρωθει η ζωγραφια

      Διαγραφή
  5. Σας ευχαριστώ πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπερα μηπως ειναι ευκολο να μ απαντησετε.. Να αναφέρετε συγκεκριμένες δραστηριότητες απ’ όλους τους τομείς των εικαστικών τεχνών για την
    παρουσίαση της ενότητας «το σώμα μας».
    δινω φετος και δεν τη γνωριζω την ερωτηση αυτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να παρουσιάσουμε την ενότητα «το σώμα μας» μπορούμε να
      επιλέξουμε ανάμεσα σε πολλές τόσο ατομικές όσο και ομαδικές ή συλλογικές
      δραστηριότητες από όλους τους τομείς των εικαστικών τεχνών.
      Ενδεικτικά αναφέρουμε :
      α)Ζωγραφική
      Στην αρχή τα παιδιά εργάζονται σε ζευγάρια. Απλώνουμε κάτω ένα
      μεγάλο κομμάτι χαρτί του μέτρου. Ένα παιδί ξαπλώνει (έχοντας ανοιχτά
      χέρια και πόδια) πάνω στο χαρτί. Το ζευγάρι του σχεδιάζει με μαρκαδόρο το
      περίγραμμα του σώματος του πρώτου παιδιού. Στη συνέχεια σε άλλο
      κομμάτι χαρτί του μέτρου τα παιδιά αλλάζουν ρόλους. Αφού τελειώσει η
      διαδικασία αυτή , δίνουμε στα παιδιά πλαστικά χρώματα και πινέλα για να
      ζωγραφίσει το κάθε παιδί το δικό του σώμα . Όταν στεγνώσουν τα έργα όλων
      των παιδιών τους μοιράζουμε ψαλίδια για να κόψουν πάνω στη γραμμή του
      περιγράμματος. Τα έργα , «σώματα των παιδιών» , μπορούν στη συνέχεια να
      κολληθούν σε ένα μεγάλο τοίχο της τάξης.
      β)Πλαστική
      Ετοιμάζουμε μίγμα χαρτοπολτού μαζί ε τα παιδιά (παλιές εφημερίδες ,
      ατλακόλ και νερό). Τα παιδιά πλάθουν ελεύθερα φιγούρες ανθρώπων. Τις
      λεπτομέρειες στις ανθρώπινες φιγούρες τις δημιουργούμε χρησιμοποιώντας
      ξυλάκια από σουβλάκια. Αφού στεγνώσουν τα έργα μπορούμε να τα
      χρωματίσουμε με τέμπερες.
      Ακόμα, μπορούν τα νήπια να πλάσουν με πηλό “ανθρωπάκια” και να τα
      ντύσουν με ρούχα από χρωματιστά γκοφρέ, σε συνδυασμό με πούλιες και
      κουμπάκια για αξεσουάρ (ζώνη, κολιέ, γιακάς κ.α.) και να κολλήσουν μαλλί
      πλεξίματος για μαλλάκια
      γ)Κολάζ
      Δίνουμε στα παιδιά κανσόν σε μέγεθος Α4 πάνω στο οποίο έχουμε
      προσχεδιάσει τις φιγούρες ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Δίνουμε επίσης
      ποικίλα υλικά για επικόλληση όπως: μαλλί πλεξίματος μαύρο, κίτρινο, καφέ
      και κόκκινο, κουμπιά σε διάφορα μεγέθη, κομμάτια υφάσματος , χαρτί βελουτέ
      σε ανοιχτό ροζ ή σομόν χρώμα κ.α. Με τη βοήθεια ατλακόλ ,ψαλιδιού ,
      πινέλου και της φαντασίας τους τα παιδιά φτιάχνουν κολάζ το σώμα ενός
      αγοριού και ενός κοριτσιού.
      δ)Κατασκευές
      Φτιάχνουμε ανθρωπάκια χρησιμοποιώντας παλιά ξύλινα μαντηλάκια ως
      εξής: βγάζουμε το ελατήριο από ένα ξύλινο μανταλάκι. Αναποδογυρίζουμε τα
      δυο κομμάτια και τα κολλάμε μεταξύ τους , το ένα κόντρα στο άλλο. Κολλάμε
      δυο σπίρτα στα πλάγια για χέρια και ένα μικρό καπάκι από αλοιφή για καπέλο.
      Βάφουμε με πλαστικά χρώματα και όταν στεγνώσει ζωγραφίζουμε με
      μαρκαδόρους τα χαρακτηριστικά του προσώπου στο σημείο ακριβώς κάτω
      από το καπέλο.
      ε)Τύπωμα
      Απλώνουμε δαχτυλομπογιά σε διάφορα σημεία του σώματός μας που
      μπορούν να αποτυπωθούν, όπως τα δάχτυλα, η παλάμη και η πατούσα.
      Αφήνουν όλα τα παιδιά το αποτύπωμα τους σε ένα μεγάλο χαρτί του
      μέτρου. Ομαδική εργασία.
      στ)Χαρτοραπτική
      Φτιάχνουμε τη φιγούρα ενός ανθρώπινου σώματος πάνω σε κανσόν.
      Ζωγραφίζουμε τις λεπτομέρειες και στη συνέχεια κόβουμε τις φιγούρες σε έξι
      μέρη ( κεφάλι, σώμα, χέρια και πόδια). Στη συνέχεια με χοντρή βελόνα και
      νήμα ράβουμε τα εξαρτήματα της φιγούρας που πριν ήταν ενιαία.
      ζ) Ζωγραφική & κολάζ
      Μπορούμε να συνδυάσουμε τη ζωγραφική με το κολλάζ και να κόψουμε
      το περίγραμμα του σώματος ενός νηπίου σε χαρτί του μέτρου και να
      κολλήσουμε για τα ρούχα του υφάσματα, κομμάτια ή ολόκληρα, μαλλί
      πλεξίματος για τα μαλλιά του, χάντρες κ.τ.λ. για κοσμήματα, κουμπιά για τα
      μάτια του, αφού πρώτα έχουμε ζωγραφίσει το πρόσωπο και με το ανάλογο
      χρώμα το σώμα που μένει ακάλυπτο. Είναι μια διαδικασία που διαρκεί πολύ,
      ομαδική, γι’ αυτό και συνήθως εφαρμόζεται μόνο σε 1 ή 2 σώματα.
      η) Άλλες δραστηριότητες
      Όπως: διπλωμένη χαρτοκοπτική, χαρτοτρυπητική, κέντημα στο χαρτί, μάσκες
      κ.τ.λ.

      Διαγραφή
    2. ευχαριστώ πολύ μπορώ να πω ότι με καλυψες και με το παραπάνω!!! :)

      Διαγραφή
  7. Καλημερα!!!!!!Οντως η δουλεια που εχετε κανει ειναι εκπληκτικη και πολυ χρησιμη...Εγω θα ηθελα να μαθω σχετικα με την ερωτηση που ζηταει μια αλμυρη ζωγραφια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα σας.Συγχαρητήρια για της δουλεία σας, είναι εξαιρετική.Θέλω να σας κάνω μια ερώτηση δίνω πιστοποίηση στο τμήμα προσχολικής αγωγής δημιουργίας και έκφρασης, μήπως γνωρίζετε πως ονομάζεται το βιβλίο με τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις?Σας ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπέρα σας. Συγχαρητήρια για την δουλεία σας, είναι εξαιρετική.Θέλω να σας κάνω μια ερώτηση δίνω πιστοποίηση στο τμήμα προσχολικής αγωγής, μήπως γνωρίζετε πως λέγετε το βιβλίο με τις ερωτήσεις και απαντήσεις της πιστοποίησης? Σας ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν υπαρχει καποιο βιβλιο που μπορεις να βρεις σε βιβλιοπωλεια. οι ερωτησεις υπαρχουν στο site του εοππεπ,τις απαντησεις δυστιχως τις ψαχνεις!

      Διαγραφή
  10. γεια σας δινω πιστοποιηση και ψαχνω μια ερωτηση μπορειτε ν μ βοηθησετε?ποιο σκοπο εχει η μουσειακη αγωγη στην προσχολικη αγωγη?απο ποια κριτηρια επηρεαζεται?

    ΑπάντησηΔιαγραφή