Στατιστική έρευνα επιστημόνων από την Αμερική έδειξε ότι ότι η παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων από τα μωρά αυξάνει τις πιθανότητες για επιβράδυνση της εξέλιξης του λεξιλογίου αν και εφόσον γίνεται συστηματικά και σε υπερβολικό βαθμό.
Άκρως ενδιαφέρουσες είναι οι δηλώσεις του καθηγητή Φρέντερικ Ζίμερμαν, του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον, που συγκέντρωσε τα σημαντικά αποτελέσματα της έρευνας μέσα σε λίγες λέξεις λέγοντας ότι :
” Για κάθε ώρα που ένα βρέφος ηλικίας από 8 έως 16 μηνών περνά μπροστά στην τηλεόραση παρακολουθώντας διάφορα παιδικά βίντεο, αντιλαμβάνεται κατά μέσον όρο από έξι έως οκτώ λέξεις λιγότερες σε σύγκριση με τα βρέφη που δεν παρακολουθούν τόση ώρα τηλεόραση.
Το πιο σημαντικό συμπέρασμα αυτής της μελέτης είναι ότι δεν υπάρχει σαφής ένδειξη για κάποιο όφελος που να προέρχεται από τα παιδικά βίντεο, αντιθέτως υπάρχουν ενδείξεις για αρνητικές συνέπειες.
Το συμπέρασμα είναι ότι όσο περισσότερο ένα παιδί παρακολουθεί παιδικά βίντεο, τόσο μεγαλύτερες είναι οι συνέπειες. Η διάρκεια της τηλεθέασης έχει σημασία. Να τονιστεί ότι τέτοιες επιπτώσεις δεν εμφανίζονται σε παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας.”
Η έρευνα έγινε σε 1000 οικογένειες στη Μινεσότα και την Ουάσινγκτον οι οποίες κλήθηκαν να συμπληρώσουν διάφορα ερωτηματολόγια για τις ανάγκες της έρευνας.
Βέβαια, τα αποτελέσματα αυτά μπορεί να μην είναι και τόσο ενδεικτικά εφόσον πρόκειται για μια στατιστική μελέτη, αλλά σίγουρα έχουν μια υπόσταση και πρέπει να προσεχθούν.
Γι’ αυτό και οι γονείς δεν θα πρέπει να εκθέτουν με τις ώρες και σε καθημερινή βάση τα μωρά τους στη θέα της τηλεόρασης μόνο και μόνο για να κερδίσουν οι ίδιοι λίγη ησυχία. Παν μέτρον άριστον.
Πηγή : http://www.cosmo.gr/Science/USA/163227.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου